school

sitter i skolan och väntar på frida. medans jag gör det sitter jag och försöker skriva på min text om dödsstraff och om det är rätt eller inte.

inte tusan vet jag?

Argument för dödsstraff:


"Oskyldiga drabbas, någon fullkomlig rättvisa finns inte. Därför finns det inget rättssystem där inte oskyldiga blir fällda i domstol."


"i Sverige enligt en undersökning av Sifo år 2002 svarar nästan hälften, 41%, av de svenska ungdomarna mellan 15-29 år "ja" på frågan om dödsstraff. Så den som är för dödsstraff i Sverige är inte ensam i sin önskan om en mer rättfärdig värld."


Argument mot dödsstraff:

  

"Med dödstraff finns det en risk att en oskyldig kan avrättas"

"Dödsstraff är ett brott mot de mänskliga rättigheterna - rätten till liv."

"Dödsstraff är oacceptabelt för det är samma sak som tortyr"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0